Oljeblanding 2takts båtmotor

Hei, Jeg har kjøpt en brukt 2-takt bensin påhengs motor. Mitt spørsmål er hvordan vet man hvor mange oljeblanding man. Hvor mye olje på gammel påhengsmotor?

Forbruker › BilBufretLignendeSatser på at det finnes litt to-takts-kompetanse her på bilforumet. Jobber på redningsskøyta, og har derfor ganske god erfaring med båtmotorer. Qnner meg ikke helt paa deg greine der.


Noen som husker blandingsforholdet?

Grumsete olje kan tyde på unormal slitasje. Hondas 5-hester er en fire-taktsmotor, og her skiller den seg fra de andre som er. Suzuki har akkurat lansert sin største båtmotor noensinne, en 3hesters V6 . Jeg har kjøpt meg min første bensinmodell, og lurer på noen småting:) Kan jeg bruke olje som er beregnet på 2-takt utenbords båtmotor? Vi ser nå etter innføring av strengere miljøkrav et generasjonsskifte innen påhengsmotorer som tradisjonelt har vært dominert av 2-taktsmotorer med oljeblandet . Fjern ”BOTTOM drain plug” (den nederste, ikke den øverste.).


Blanding av olje og bensin, takt. Castrol biolube 2t helsyntetisk 2t olje C-tec og innsprø. Det som alle vet er at de to konstruksjoner har merkbar forskjellig ly 4-takt.

I tillegg bør du konsekvent bruke helsyntetisk 2-takt olje av annerkjent merke. Bruker du Castrol, Pennzoil, Valvoline er du garantert kvalitet. Husk at 2takts motorer må ha oljeblandet bensin om den ikke har separat oljetank.


Mercedes: Hører fra tid til annen at en desiliter 2-takt olje i. Enhver god olje beregnet for luftkjølte to-takt bensinmotorer kan brukes. Nå kan du sette motoren litt rikere, slik at turtallet dropper 2-3RPM .

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Gull i norge kart

Hvordan er en gassentral bygd opp

Traktorki ogrodnicze czeskie